P5 CURS 17-18

APADRINAMENT LECTOR AMB SISÈ

UN DIA A LA TARDA ELS NENS I NENES DE SISÈ ENS VAN VENIR A BUSCAR PER ANAR AL PATI TRANQUIL. ALLÀ, PER PARELLES, ENS VAN EXPLICAR UN CONTE QUE PRÈVIAMENT S'HAVIEN PREPARAT. ELS HI VOLEM DONAR LES GRÀCIES PERQUÈ HO VAN FER MOLT BÉ. ENS VA AGRADAR MOLT!!!

VEURE LES FOTOS

PARES I MARES QUE HAN VINGUT A L'ESCOLA A EXPLICAR CONTES O A FER ALGUNA ACTIVITAT

ESTEM MOLT CONTENTES PERQUÈ ALGUNS PARES I MARES S'HAN ANIMAT I HAN VINGUT A L'ESCOLA A EXPLICAR-NOS UN CONTE O A FER ALGUNA ACTIVITAT. ENS HA AGRADAT MOLT!!

MARE ADRIANA

MARE MARTINA
PARES PAU

MARE NÚRIA

EL JOC PERDUT

ELS NENS I NENES DE P5, JUNTAMENT AMB ALTRES ESCOLES DE LA COMARCA DE LA SELVA, HEM PARTICIPAT EN LA JORNADA DE LA RECERCA DEL JOC PERDUT. ÉREM MÉS DE 350 ALUMNES AL PARC DE SANT SALVADOR DE SANTA COLOMA DE FARNERS. MIREU QUE BÉ QUE ENS HO VAM PASSAR!!

TRANSPORTS

HEM ESTUDIAT ELS TRANSPORTS I ENS HA AGRADAT MOLTÍSSIM.
ALGUNS PARES I UN PADRÍ ENS HAN VINGUT A ENSENYAR ALGUN TRANSPORT QUE TENIEN: MOTO, TRACTOR, VESPES, BICICLETA.
MIREU LES FOTOS, SÓN MOLT INTERESSANTS.

AUTOBÚS
BICICLETA

MOTO
TRACTOR
VESPES

EXCURSIÓ A L'AEROPORT I A L'ESTACIÓ D'AUTOBUSOS I TRENS DE GIRONA

HA ESTAT UNA EXCURSIÓ MOLT INTERESSANT I ENTRETINGUDA. MIREU LES FOTOS, QUE BÉ QUE ENS HO HEM PASSAT!! A MÉS, HEM APRÈS MOLTÍSSIMES COSES!!

FEM EXPRIMENTS

UN COP PER SETMANA EN VICENS ENS DEIXA UNA BOSSA AMB MATERIALS I HEM DE PENSAR QUÈ PODEM FER...
ALGUNS DELS EXPERIMENTS QUE ENS HAN AGRADAT MOLT SÓN ELS SEGÜENTS:
  • TENYIM L'AIGUA D'UNA AMPOLLA AMB PAPER DE SEDA.
  • DINS D'UNA AMPOLLA HEM POSAT OLI, AIGUA I MEL I HEM VIST COM CADA COSA ES COL·LOCA AL SEU LLOC.
  • HEM POSAT UN CLAVELL BLANC EN AIGUA I L'ALTRE EN AIGUA I TINTA VERMELLA. HEM OBSERVAT COM EL CLAVELL QUE ESTAVA AMB LA TINTA S'HA TENYIT.
  • HEM BARREJAT DIFERENTS ELEMENTS (COLA-CAO, MANTEGA, SUCRE...) AMB AIGUA PER VEURE QUINS ES DISSOLIEN I QUINS NO.
  •  HEM BUFAT A TRAVÉS D'UNA CANYA, D'UN EMBUT I D'UN LLIBRE PER VEURE SI L'ESPELMA S'APAGAVA.
  • HEM FREGAT UN GLOBUS AMB LLANA I ELS PAPERETS DE SEDA S'HI ENGANXAVEN!
  • HEM POSAT UN PLAT AMB LACASITOS I UNA MICA D'AIGUA I HEM OBSERVAT COM ELS COLORS DELS LACASITOS SORTIEN I FEIEN UN BONIC ARC DE SANT MARTÍ.
  • HEM OMPLERT UN POT AMB PILOTES DE PING-PONG. QUAN JA NO N'HI CABIEN MÉS, HI HEM POSAT CANIQUES. QUAN JA NO HI CABIA CAP MÉS CANICA, HI HEM POSAT CIGRONS. I PER ÚLTIM, QUAN ENS PENSÀVEM QUE JA NO HI CABIA RES MÉS, L'HEM OMPLERT D'AIGUA.
  • HEM OMPLERT UNA CAIXA DE PLÀSTIC AMB AIGUA I HI HEM POSAT DIFERENTS OBJECTES PER OBSERVAR QUINS SURAVEN I QUINS NO.
MIREU ALGUNES FOTOS DE COM ELS HEM FET.

AMPOLLES TENYIDES

SURA O NO SURA

ANEM A LA BIBLIOTECA!

VEURE LES FOTOS

EL PASSAT 25 D'ABRIL ELS NENS I NENES DE P5 VAM ANAR A VEURE LA BIBLIOTECA D'ANGLÈS. LA CONXI JA ENS ESPERAVA. ENS VA FER UN JOC DE PRINCESES I ENS VA EXPLICAR EL CONTE DE LA PRINCESA I LA PORQUETA. VA SER MOLT DIVERTIT! DESPRÉS, CADASCÚ VA PINTAR I VA FER UN TITELLA D'UNA PRINCESA. ABANS DE MARXAR ENS VAN PINTAR UN COR DE COLOR VERMELL A LA GALTA.

EXCURSIÓ AL MERCAT DEL LLEÓ I AL MUSEU D'ART DE GIRONA

L'EXCURSIÓ D'AQUEST SEGON TRIMESTRE VA SER MOLT DIVERTIDA.
VAM VISITAR EL MERCAT DEL LLEÓ DE GIRONA. VAM VEURE MOLTES PARADES: DE LLEGUMS, DE PEIX, DE CARN, DE VERDURES... DESPRÉS VAM PASSEJAR PEL CASC ANTIC FINS ARRIBAR AL MUSEU D'ART. UN COP ALLÀ, ENS VAN FER UNA VISITA MOLT ENTRETINGUDA I VAM FER UN TALLER DE PINTURA ON ENS VAM EMBRUTIR LES MANS!
LA SORPRESA LA VAM TENIR A L'HORA DE DINAR QUE SE'NS VA POSAR A PLOURE I ENS VAM HAVER D'AMAGAR SOTA UN PONT DE PEDRA.

FEM DE DALÍ

ENS VA AGRADAR TANT LA VISITA AL MUSEU DALÍ QUE HEM INTENTAT IMITAR-LO. HEM FET LA TORRE GALATEA, ELS RELLOTGES TOUS DE FANG I DIFERENTS OBRES AMB DIFERENTS TÈCNIQUES (PUNTILLISME, PINTAR AMB COLA CAO, AQUAREL·LES, ETC.)

JUGUEM A L'UNO

ELS REIS ENS VAN PORTAR CARTES DE L'UNO.
ARA APRENEM A JUGAR-HI. ÉS MOLT DIVERTIT!!

ENS MAQUILLEM!

PER CARNESTOLTES TOT ÉS XAUXA I ALEGRIA! AVUI, PER PARELLES, ENS HEM MAQUILLAT ELS UNS ALS ALTRES.

JUGUEM AMB LES BEE-BOTS

APROFITANT QUE TENÍEM LES BEE-BOTS A L'ESCOLA, AVUI HEM JUGAT AMB ELLES. PREMENT LES FLETXES (DRETA-ESQUERRA-ENDAVANT-ENDARRERE) HEM FET ANAR LES BEE-BOTS ALLÀ ON VOLÍEM

ENS FEM L'ESMORZAR

AVUI PER ESMORZAR ENS HEM PREPARAT (NOSALTRES SOLS!) UN ENTREPÀ DE PERNIL DOLÇ I FORMATGE DELICIÓS. SOM UNS GRANS CUINERS!!

EXCURSIÓ AL MUSEU DALÍ

ELS NENS I NENS DE P5 HEM ANAT AL MUSEU DALÍ DE FIGUERES. HEM POGUT OBSERVAR LES SEVES OBRES, QUE PRÈVIAMENT HAVÍEM TREBALLAT A L'AULA I CONÈIXER UNA MICA MÉS A AQUEST ARTISTA SURREALISTA. ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!

REGLETS

A L'HORA DE MATEMÀTIQUES HEM INTRODUÏT LES REGLETS. AVUI LES HEM MANIPULAT LLIUREMENT. POC A POC, ANIREM APRENENT A FER MÉS COSES! (DESCOMPOSAR NOMBRES, FER PETITES OPERACIONS...)